mardi 8 novembre 2011

Votre style en 10 phrases / Your style in ten sentences

Cette semaine, j'ai pensé que ce serait amusant de tenter de décrire mon style en 10 phrases. À un certain moment en octobre, j'étais tannée de créer des pages toujours dans le même style, mais lorsque j'ai essayé de faire quelque chose de différent, je me suis aperçue que je les aimais pas! J'en ai donc conclu que c'est parce que j'aime mon style actuel et que je devrais m'en tenir à cela! :)

Je vais essayer de répéter l'exercice chaque année pour voir si mon style a évolué pendant l'année.

J'ai affiché ci-dessous quelques pages que j'ai créées récemment. Voici les éléments qui, selon moi, font mon style.

1 - J'utilise presque toujours un papier de fond blanc ou uni (il est rare que j'utilise un papier à motifs comme fond)
2 - J'applique du Glimmer Mist sur mon fond (mes couleurs favorites sont Coffee Shop et Turquoise)
3 - Je mets des fleurs partout!
4 - Je mets aussi beaucoup de feuilles (qu'elles soient en plastique ou en papier)
5 - Je regroupe mes éléments en petits tas (généralement les fleurs et les feuilles)
6 - Je déchire mes papiers
7 - J'encre les rebords de mes papiers et photos
8 - Je laisse beaucoup d'espace libre
9 - Je mets un peu de washi tape blanc et noir
10 - Je mets beaucoup de couches de papier

Allez-vous le faire vous aussi? Si oui, parlez-moi de votre style dans les commentaires, ou laissez-moi un lien vers votre blog. J'aimerais beaucoup savoir comment vous décrivez votre style!











This week, I thought it would be funny to try to describe my style in ten sentences. At some point in October, I was sick and tired to create similar looking pages, but then, didn't like my pages when I made different ones, so I figured that is because I like my current style and should stick to it! lol

I'll try to do it every year in November to see how my style evolved over the year.

You've now seen a few pages I created lately. Here are the elements that, according to me, make my style.

1 - A white or plain background (I usually don't do patterned papers in the background)
2 - Some misting on the background paper (my favorite colors are Tattered Angels' Coffee Shop and Turquoise)
3 - Flowers everywhere!
4 - Leaves of any kind (plastic, paper)
5 - Clusters of elements (usually flowers and leaves)
6 - Torn papers
7 - Inked edges
8 - Lots of white space
9 - Bits and pieces of black and white washi tape
10 - Lots of layers

Will you do it to? If so, share it with me in the comments or put a link to your blog. I'd love to know how you describe your style!

2 commentaires:

Isa a dit…

J'aime tellement ton style ! Il y a toujours une touche originalité dans tes pages. Tu es vraiment inspirante !!!

kANNAdyjka a dit…

Hello Marie, I am a big fan of your work! I even tried to "lift" your LOs at The color room (I mentioned of course your name!) Reading your blog is a highlight of my day! I also polishing my French right now, so it's perfect for me. I am also a Canadian (landed immigrant) and love this country, but now temporary in South Africa.
I am still looking for my style, but there are some elements, you will always find in my LOs:
-I tend more to darker colors than pastels (a big challenge for me to work with pastels!)
-I love patterned papers
-I like "organized" LO, although I tried to make a "messy" Los and it was fun
-flowers yes, but not toooo much
-I love ribbons, laces etc.
-inked and distressed edges
-I like to incorporate stamping on the LOs (I have a lot of stamps, cause I started as a card maker)
I would be very happy, if you take a look at my blog (www.kannadyjkaczaruje.blogspot.com)and leave some feedback. Merci beaucoup!